zaterdag 2 maart 2013

Geloofsverhaal (getuigenis)



Het was eerst best ondenkbaar (voor mij pesoonlijk) mijn getuigenis te mogen geven. En nu is het er toch van gekomen;) Als belangrijkste doel andere mensen te bemoedigen en vooruit te helpen. Maar ook om zelf mijn geloofsverhaal te kunnen lezen vanuit een ander perspectief. Soms kun je het overzicht verliezen en raak je een beetje uit (geloofs)koers. En dan is het goed en het geeft vertrouwen als je weer even kunt terug lezen dat God je altijd blijft vasthouden. Maar ook om te beseffen dat de keuze bij jezelf ligt: 1. Verbittering of 2. vertrouwen in de Almachtige God, onze Hemelse Vader, die ons nooit alleen laat, maar ons wel een eigen keuze geeft. Vanuit jezelf kun je het niet, maar wel met de hulp van de Heilige Geest, onze Trooster in moeilijke tijden, door (voortdurend en intensief) gebed en Zijn Woord. En door andere mensen die bemoedigen en helpen wat wij zien als zegen en genade van God. Lees via deze link het artikel op CIP.

Lees via deze link over het verhaal: 'Help mij om naar de toekomst te kijken' die ik toen heb geschreven nav de stroomversnelling waar wij in zaten.

3 opmerkingen:

  1. Indrukwekkend getuigenis, Tineke. Door je eerlijkheid en pure Godsvertrouwen dat ontstaan is vanuit de diepten, is je (levens)verhaal voor mij een rijke bemoediging! Van de scherven van dit gebroken leven, maakt God het mooiste mozaïek. Daar ben jij een getuigend voorbeeld van. Dankjewel!! Je bent een mooi mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! Fijn dat je het hebt durven delen! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met jouw levensverhaal kan je veel mensen helpen! Heel diep getuigenis. Dank je wel voor je openheid. Dapper.

    BeantwoordenVerwijderen