dinsdag 15 maart 2016

Zwart-wit portret van kind + Win een portrettekening!


Deze keer weer een zwart-wit portret. Op dit derde portret staat mijn 5 jarige dochter Lisa afgebeeld. Helaas nog geen kleur zoals ik in mijn vorige blogbericht had gezegd. Eerlijk gezegd wil ik nog wat meer oefenen met kleur.

Wel heb ik een leuke vraag waar je een portrettekening van jezelf of van een dierbare kan winnen! 
Het lijkt me namelijk ontzettend leuk om voor opdrachten te gaan:) Maar óók daarvoor zal er eerst wat meer geoefend moeten worden, en dan vooral op gezichten van mensen die ik niet ken.

De winvraag:
Soms kun je bij een actie iets winnen door bijvoorbeeld te raden hoeveel ballen er in een bak zitten. Hier een zelfde soort vraag...

Hoe lang heb ik aan dit portret gewerkt?

Degene die de juiste uren geraden heeft (of die er het meest bij in de buurt komt) wint een portrettekening. Het is natuurlijk niet echt winnen, maar stel je voor dat er meerdere reacties komen dan jij alleen (haha), dan kunnen we zo toch eerlijk een keuze maken. :)

Volgende week maandag 21 maart maak ik de winnaar bekend!





En zo zit het portret in de lijst!



34 opmerkingen:

  1. Wat mooi deze Tineke, echt prachtig weer.
    Ik doe graag mee met je actie. Erg leuk! Ik schat in dat je er zo'n uur of vijf mee bezig bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook heel graag mee doen, vind het zo mooi wat je maakt! Ik denk dat je er 8 uur aan gewerkt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk 3 uur. Heel mooi Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi Tineke. Wat zou ik het gaaf vinden om zo'n portret van mijn kids te hebben. Daarom doe ik graag mee. Enigszins afwijkend van de rest denk ik dat je er ongeveer 2 uur mee bezig bent geweest... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw...dit is toch prachtig! En zoiets unieks...
    Ik gok op 4,5 uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mwoah....ik denk zo'n half uurtje voor de grove lijnen. Uitwerken een uur. Gebit, ogen en haarlok ook zoiets. Afwerken een half uur. Tja, dan kom ik ook op drie. Maar ik denk dat jij heel goed bent dus ik hou het iets krapper aan. Ik denk 2 uur 48 minuten en 16 seconden. (Vooral die seconden....die gaan 't 'm doen....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, die Erwin!;) Jammer genoeg kan ik niet al te veel zeggen op je reactie, zou zomaar een hint kunnen zijn voor een ander :)! Leuk dat je ook hebt gereageerd! En die seconden.. Ja, echt wel! :)

      Verwijderen
  8. Wat moooi!!!... en een gokje wagen is altijd leuk... ik denk dat je er 6,5 uur mee bezig bent geweest. Groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Ilse, leuk dat je ook mee doet :)

      Verwijderen
  9. Wat een prachtig portret. Hoop dat ik goed zit met 7,5 uur, dan zou ik een foto insturen van mijn overleden zoon. Zou super zijn om een mooi portret van hem te hebben. Ik ga duimen. Zelf zou ik er veel langer over doen omdat ik steeds opnieuw zou beginnen. Ik kan gewoon echt niet tekenen. Lijkt nergens naar. Krijg wel zin om het te proberen als ik het bij jou zo zie maar eerst maar hopen dat ik win!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie Cornelieke! Lijkt me heel speciaal om te doen. Leuk dat je mee doet :)

      Verwijderen
  10. 12,5 uur of zo?
    Tis heel mooi.
    Gaaf talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allereerst vind ik het werkelijk schitterend getekend. Ik kan niet meer helemaal de woorden van gisteren terughalen, maar het kwam hier op neer dat het een grove tekening is met het detail op de ogen. En dat is echt prachtig! Overigens vind ik de tekening echt heel goed lijken. Ik schat daarom in dat je er nog geen twee uur mee bezig bent geweest.

    PS. je begrijpt wel wat ik met grove bedoel, ik bedoel daarmee dat het geen detailtekening is. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Leuk dat het toch nog gelukt is om je reactie te plaatsen hier!

      Verwijderen
  12. Wat is dat mooi en zo gelijkend getekend!!!
    Ik denk toch wel drie uur en een kwartier?
    Heel moeilijk om zoiets te schatten, maar de ogen zijn zo prachtig, ze stralen op je tekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super mooi portret! Zo wil ik ook wel een portret van mijn zoon.
    De ogen spreken echt.
    Ik schat dat je er zo'n 6 uur over heb gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik doe nog een gokje, 3 uur en 50 minuten. Zou zo graag die tekening willen winnen die je dan van onze overleden zoon Martijn zou maken. Hopen dat ik in de buurt zit. Zie nergens staan dat je niet nog een keer mag reageren. Als het niet mag, verwijder dan deze reactie maar hoor. Ik ga duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cornelieke, even een vraag aan je: Heb je een email-adres waarop ik je kan bereiken?

      Verwijderen
    2. Ik heb je een mail gestuurd op je gmail account met mijn emailadres erin.

      Verwijderen
    3. Oke, helemaal goed! Dankjewel!

      Verwijderen