maandag 26 maart 2012

Quote - something new


'When one door closes another door opens; but we so often look so long and so regretfully upon the closed door, that we do not see the ones which open for us.'

- Alexander Graham Bell

Leuk weetje: (Naar Bell is de eenheid voor logaritmische vermogensverhoudingen de Bel genoemd. De bekendere afleiding daarvan is de decibel, dB ofwel 1/10 Bel).

De eerste zin is natuurlijk alom bekend vanuit de Bijbel... Wanneer God een deur sluit, opent Hij ook altijd een venster!  Deze quote komt dus van Meneer Bell, ik vond de uitleg erachter iets om bewust van te zijn.


4 opmerkingen:

  1. Hé, ik wist niet dat er achter de komma nog iets stond. Ik ken alleen het eerste gedeelte van de tekst. Het begin-citaat vind ik erg mooi. Meerdere keren hebben wij het als gezin zo ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar ja, we hebben vaak niet door dat er ruimte gemaakt wordt voor iets nieuws, dus we omklemmen het oude.
    Mooie post, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi citaat!
    Die zin van deuren sluiten en vensters openen staat volgens mij niet echt zo in de bijbel, is meer een filosofische frase :) Maar ok, da's muggenziften, 't is nog steeds een waarheid gebleken: God heeft de sleutel, Hij sluit en opent alle deuren (Jes 22:22 en Op 3:7 komt het dichtst in de buurt). Kortom, Hij bepaalt!

    De tweede zin van het citaat is ook waar: zó zijn wij als mens, tenminste ik zelf wel, dat je zo snel 'baalt' als iets bijvoorbeeld niet is gelukt, of als plannen mislopen. Maar naarmate ik met mijn gedachten binnenkom in Zijn gedachten en Zijn plan, zal ik ook sneller die 'nieuwe opening' vinden, oftewel: die werken en plannen die Hij dan wél heeft klaargelegd voor mij! Dan word ik beweeglijk in mijn geest, en niet zo star gefocust op wat ik zélf eigenlijk zo graag had gewild...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nice post to start the week with...thanks for sharing...i love your posts...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen